Az INPP Program óvodai/iskolai alkalmazása Magyarországon 

A program eredményei a XXI. nemzetközi INPP konferencián kerültek bemutatásra 2012. április 14-15-én Barcelonában (kivonat)

INPP módszer alkalmazása Magyarországon:  2005 óta

Program tartama:                                                   1-1,5 iskolaév

Alábbi felmérés:                                                      2007 – 2012 évekre vonatkozik
Életkori megoszlás:                                                 4 – 16 éves gyermekek

A programban résztvevő iskolák száma összesen = 28 csoport, közel 400 fő :

  • 2008-2011:  5 iskola 7 csoport
  • 2011-2012: 14 iskola , 2 óvoda, összesen 21 csoport
  • 2007-2012: Nevelési Tanácsadókban országszerte, nincs adat
Név Életkor/év Létszám
1. Ágoston óvoda Budapest 6-7  8
2. Árvay József Általános Iskola 3.a Budapest 10 25
2. Árvay József Általános Iskola 3.b Budapest 10 24
3. Bakáts Téri Általános Iskola Budapest IX. 8-9 21
4. Comenius – Szekszárd 8 6
5. Csik Ferenc Általános Iskola Budapest II. 8-9 20
5. Csik Ferenc Általános Iskola  Budapest II./I.a 7-8 25
5. Csík Ferenc Általános Iskola Budapest II./I.n 7-9 27
6. Delfino – óvoda Budapest 5-7 8
7. Gyermekek Háza Általános Iskola osztály 1. Budapest 8 21
7. Gyermekek Háza Általános Iskola osztály 2. Budapest 9-10 23
8. Hercegkúti Általános Iskola 8-9 13
9. Kincskereső Általános Iskola Budapest 9-10 25
10. Pannonia Sacra Általános Iskola Budapest 8 28
11. Remetekertváros Általános Iskola Budapest 9-10 25
12. Tomori Pál Általános Iskola Budapest 9 21
13. Máriaremete, Ökumenikus Iskola Budapest 8-9 21
14. Mező Ferenc Általános Iskola Budapest 8-9 19
15. Petőfi Sándor Középiskola, Bonyhád 14-16 33
Összesen 393

Kiinduló helyzet: a felmért gyerekek közel 100%-a Neuro-motoros éretlenséget mutatott!

Általános következtetések:  ahogy Sally Goddard-Blythe is leírta:  “Too much – too soon”. Vagyis: A gyerekeket manapság túl sok inger éri, túl sok mindent csinálnak – túl korán!

  1. A Program tanulságai:

A Magyarországon nagyszámú korai mozgásfejlesztő terápia ellenére, is…

  • az egyazon periódusban vizsgált, mintegy 400, 4-16 év közötti gyerek 100 százaléka mutatott 25 százaléknál magasabb értékben idegrendszeri fejődési elégtelenséget az egyensúly, nagymotoros készségek és reflexek terén;
  • a magyar gyerekek problémája ugyan az, mint a nyugati világban;
  • a mai generációt “határtalan generáció”-nak is nevezhetjük;
  • bár Magyarországon a sportot nagyra értékelik – mégis itt is jellemző a mai gyerekekre a túl kevés mozgás és a gravitációval való kapcsolat hiánya;
  • a társadalmi nyomás, továbbá a szülők és a felnőtt világ intellektuális és sikerorientált elvárásai rendkívül nagyok – s a környezet ezt rávetíti a gyerekekre is.
  1. Az INPP Óvodai/Iskolai Programjának eredményei, a tanárok észrevételei az INPP Program lezárása után, a reflexek, tanulás és viselkedés területén:
  • a reflexértékek lényegesen javultak = idegrendszeri érés jelei
  • a tanulás minden területén javulást hozott: matematikai készségek, téri tájékozódás, alapelvek, ok-okozati viszonyok megértése
  • kézírás, szóbeli kifejező készség javulása
  • egyensúly és koordináció javulása
  • viselkedés javulása: azok a gyerekek, akik INPP gyakorlatokat végzik, csendesebbek, nyugodtabbak, fegyelmezettebbek, összeszedettebbek, koncentráltabbak.

Javul az állóképességük, sokkal nyitottabbá, kiegyensúlyozottabbá válnak.

screen-shot-2016-11-20-at-17-48-14

Magyarázat: „Test 1.” = Felmérés, kiinduló helyzet; „Test 2.” = 2. Felmérés, program vége.

ATNR= Aszimmetrikus Tónusos Nyaki Reflex; STNR= Szimmetrikusos Tónusos Ny. R.; TLR= Tónusos Labirintus R.

picture1 picture2

Reggeli csoportos gyakorlás

 

  1. Az egyik IX. kerületi iskola programvezetőjének gondolatai:

 

„…Megdöbbentő tapasztalat volt, hogy azok a gyerekek, akik látszólag jól megbirkóztak az iskolai feladatokkal, azok idegrendszere mennyire éretlen.

Nem is gondoltunk arra, hogy a primitív reflexek fennmaradása ilyen gondokat okozhat és meglepődtünk a felmérés során elért magas pontszámokon.

A program befejeztével újra felmértük a gyerekeket. Nem hittem a szememnek: 15-16 hónap múltán nem ugyanazok a gyerekek álltak előttem:  Már nem estek keresztül a saját lábaikon, nem botladoztak, nem szédültek, stabilan kialakult a lateralitás és rögzült is, és csöndben, sorban állva várakoztak, amíg sorra nem kerültek. Ámult voltam és boldog.”

Budapest 2010

-->