Az INPP Módszerről 

INPP = Institute for Neuro Physiological Psychology

Egyéni fejlesztés 7 éven felüli gyermekek és felnőttek körében

csik2csik2A módszer eredete:

Az INPP módszert mintegy 40 éve a Dr. Peter Blythe pszichológus vezetése alatt álló Institute for Neuro-Physiological Psychology (Neuro-Fiziológiai Pszichológia Intézet) dolgozta ki az angliai Chesterben. A kutatók eredetileg felnőttek neurotikus jellegű panaszainak (szorongás, tériszony, pánikbetegség, dezorientáció, tömegiszony, fóbiák, stb.) fizikai hátterét keresték.
Egyhamar azonban arra a következtetésre jutottak, hogy a felnőttek fenti problémáinak gyökere azonos az egyre növekvő számú, tanulási és viselkedési nehézségekkel küzdő gyermekek problémáinak eredetével, s amely nem más, mint az idegrendszeri éretlenség.
Nyilvánvalóvá vált minden esetben a vesztibuláris (egyensúlyi) rendszer alulműködése és a reflexrendszer éretlensége is.
E fizikai problémák feltárására kidolgoztak egy tudományosan megalapozott,  minden működési területre kiterjedő  vizsgálati módszert, a kezelésre pedig egy holisztikus szemléletű, minden működési területre kiterjedő,  reflex-stimuláló és reflex-gátló, szenzomotoros programot.

Mit képvisel az INPP? 

Az intézet  igazgatója és számos könyv szerzője, Sally Goddard Blythe szerint: „A reflexek az idegrendszeri fejlődés mérföldkövei”.
Az INPP célja a tanulási, viselkedési és mozgáskoordinációs problémák széles skálájának hátterében lévő fizikai tényezők azonosítása, egy kifejezetten erre a célra kidolgozott vizsgálati rendszer által.
További célja e problémák megsegítése, egy speciálisan kifejlesztett, kronológiai sorrendben haladó, ”Reflex-korrekciós mozgásprogram” során.
A program gyermekek és felnőttek kezelésére egyaránt alkalmas. Alkalmazható egyéni formában (napi, otthoni 5-10 perces gyakorlással), vagy csoportos (óvodai/iskolai) formában, minden nap, képzett pedagógusok vezetése mellett.
„A reflexreakciók mindig megmutatják az idegrendszer aktuális fejlődési szintjét.” Ezért reflexteszteket, standard és specifikus idegrendszeri működési vizsgálatokat alkalmazunk és különböző készségek felmérését is elvégezzük.
Az INPP módszer bár hasonló elveken alapul, mint sok, Magyarországon elterjedt mozgásterápia, mégis merőben más. Az egyik legnagyobb különbség az igen részletes, minden működésre kiterjedő, mintegy 3 órás felmérő vizsgálat, amely a szülők jelenlétében zajlik.

A vizsgálat során a fő kérdés ez: rendelkezik-e az illető a megfelelő „fizikai eszköztárral”, amely szükséges ahhoz, hogy képes legyen korához és természetes intelligenciájához mérten teljesíteni.

Gyakorlás: Az INPP Gyakolatprogram© sajátossága, hogy a legelső alapmozgásoktól, a gyermek legősibb reakciómintáitól kezdve, apró lépéseben haladva, új reakciómintákat hoz létre. Ugyanannyi idő alatt halad át e mozgásfázisokon, mint annak a természetes mozgásfejlődés során kellett volna történnie, csak utólag, helyes sorrendbe rendezve azokat.

Mivel agyunk számára ugyanazt az élményt jelenti, ha egy mozgást nézünk, végzünk vagy akár csak elképzeljük azt, a vizualizáció technikák az INPP gyakorlás alapját képzik.  Hasonlóan, mint a jógában vagy a meditációnál. Mivel a legtöbb gyakorlatot csukott szemmel és igen lassan végezzük, a gyermeknek fokozatosa ki kell építenie e készségét, hiszen mozgásait és fizikai, érzelmi és szociális közegben adott reakcióit is akkor fogja tudni csak uralni, ha mentálisan is pontos elképzelése van testrészei térbeli elhelyezéséről és a mozgásívek képéről.

Ezért a gyakorlatok kivitelezése nagy figyelmet, koncentrációt és önuralmat igényel. Node éppen ez az, amit a rövid és igen apró lépésekben kivitelezett mozgások által a legnyugtalanabb gyermeknek is megtanítunk. Ez a Program lényege.

ITT többet olvashat arról, hogyan zajlik az INPP egyéni Idegrendszeri Fejlettségi Szintfelmérő vizsgálat.

A témáról többet olvashat alábbi cikkünkből:
Miért alkalmazzunk mozgásgyakorlatokat a tanulmányi eredmények javítására? 

AZ INPP központi intézetéhez alá alábbi címen juthat el:
www.inpp.org.uk

Angol nyelvű társoldalainkon még többet olvashat:
www.addadhdndd.com/en/
www.inpp.org.uk/research-publications/
www.suehyland.co.uk/ond/

-->