Egyéni fejlesztés (gyermekek/felnőttek)

A reflexreakciók mindig megmutatják az idegrendszer aktuális fejlődési szintjét.

Ezért reflexteszteket, standard és specifikus idegrendszeri működési vizsgálatokat alkalmazunk és különböző készségek felmérését is elvégezzük.

Az INPP módszer bár hasonló elveken alapul, mint sok, Magyarországon elterjedt mozgásterápia, mégis merőben más. Az egyik legnagyobb különbség az igen részletes, minden működésre kiterjedő, mintegy 3 órás felmérő vizsgálat, amely a szülők jelenlétében zajlik.

A vizsgálati információkról bővebben IDE kattintva olvashatnak. 


A vizsgálat során a fő kérdés ez: rendelkezik-e az illető a megfelelő „fizikai eszköztárral”, amely szükséges ahhoz, hogy képes legyen korához és természetes intelligenciájához mérten teljesíteni.


Miközben a gyermekhez szinte hozzá sem érünk – hiszen többnyire csak spontán reakcióit figyeljük meg – a szülők szeme előtt sokszor egész más kép bontakozik ki, mint amit eddig gyermekükről ismertek: világosan megmutatkoznak a gyermek valós, fizikai nehézségei. Ez néha igen megrendítő.

Ahhoz hogy az érintettek (szülő ill. a felnőtt) értsék is,  amit látnak, érteniük kell a mozgásfejlődés és az iskolai teljesítmény és viselkedés közötti szoros összefüggéseket. Ezért a megfelelő információk elsajátítása – szakirodalom, honlap, cikkek olvasása – és a Szülői napi tájékoztatáson való részvétel az egyéni program szerves része, és a program sikerének egyik fontos alapköve.

Gyakorlás: Az INPP Gyakorlatprogram© lépésről lépésre végighalad az alapmozgások ABC-jén, a

megszületés előtti szakaszoktól egészen a mászásig. Ily módon segít abban, hogy a gyermek korához szükséges alapkészségei kialakuljanak, ill. pótolja/korrigálja a hiányosságokat.

A program célja, hogy a gyermek reflexprofilja, egyensúlya és adatfeldolgozása javuljon.

Egyszóval:  hogy rendszere érettebben, hatékonyabban, kiegyensúlyozottabban működjön.

Ha a gyermek ( és felnőtt egyaránt) egyensúlya és belső testtérképe javul, jóval kevesebb energiájába fog kerülni az elvárt szinten való teljesítés más területeken is. A gyakorlatokat ezért igen lassan, zavartalanul, koncentráltan és pontosan kell végezni, hogy a gyermek belső testtérképe minél jobban kialakulhasson.  A gyermeknek a gyakorlatprogram segítségével elsősorban mozgásai és reakciói uralását azt kell megtanulnia, valamint azt, hogy a lényegest jobban képes legyen a lényegtelentől megkülönböztetni. Ezáltal fizikai és szociális határérzete is jobban tudatosul.

Azonban a „beéréshez” is idő kell. Némelyik gyermek kezdetben „megugrik”, majd a többi eredmény talán egy évvel a befejezés után lesz látható; másoknál ez fokozatosan zajlik.

 A gyakorlás előírásait minden szülővel/résztvevővel  alaposan megbeszéljük. A személyre szabott gyakorlatokat csak napi 3-5 percen át kell otthon végezni, de nagy koncentrációval és zavartalan körülmények között.  A gyakorlatokat csak az felügyelheti (felnőtt esetében is), akivel betanultuk.

Kontrollokra ca. 4-6-8 hetente kerül sor.

A közbeeső időszakban fontos, hogy a család és a fejlesztő személy tartsák a kapcsolatot.

Az INPP gyakorlatokat minden nap kell végezni, a Program meg-megszakítása hátrányos és zavaró lehet az idegrendszer számára. Ily módon nem érhető el az optimális eredmény sem.

Minden egyéb célirányos mozgásfejlesztő program végzése, továbbá trambulin, körhinta, hullámvasút, forgószékben való pörgetés és egyéb heves (eszközös) egyensúlyi stimuláció a fejlesztés első 6 hónapjában ellen-javalt, mert összezavarhatja az illető  amúgy is érzékenyebb idegzetét.

 

Ne feledjük: Az INPP módszer sem csodaszer. Nem old meg minden problémát, csak az „alapokat” rendezi újra. Lezártával (ca. 15-18 hó) a gyermek részképességei további fejlesztésre szorulhatnak.

A fejlesztő szakemberek visszajelzéseiből azonban egyértelműen kitűnik, hogy az INPP program sikeres lezárása után a gyermek szükséges fejlesztési ideje sokszor a felére csökken.

Angol nyelvű társoldalainkon még többet olvashat:

  • www.addadhdndd.com/en/
  • www.inpp.org.uk
  • www.suehyland.co.uk
-->