Szabó Éva Nóra
Általános iskolai tanítóként kezdtem a pályámat. Tanítottam ovi-suli programban (ahol az egyik tanító óvónői képesítéssel is bírva nagycsoporttól vette át a kicsiket, és első osztályban csatlakozott mellé a másik pedagógus), illetve Zsolnai-féle Értékközvetítő és Képességfejlesztő Programban (ahol a bábozás, tánc, furulyázás, testnevelés a napi rutin része volt). Szép és tartalmas évek voltak, de folyamatos hiányérzetem volt: mégsem pontosan ez az, amit csinálni szeretnék.
Így végeztem el a Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolát, és tíz nagyszerű évet töltöttem el egy speciális iskola korai fejlesztő tagozatán. Napközis csoportban és ambuláns formában is dolgoztam a kicsikkel, többféle mozgásfejlesztő módszer alkalmazásával, komplex korai fejlesztést csinálhattam team-munkában, remek kollégákkal.
Közben folyamatosan tanultam valamit, hogy jobban értsem a világ és benne a magam működését. Kíváncsiságom sokfelé vitt: tanultam Neurolingvisztikus Programozást (mert a szavak ereje nagy és a helyes kommunikáció igen sokat segíthet), grafológiát (mert írásunk annyi mindent mond rólunk), rajzelemzést (mert akikkel én dolgozom még nem írnak, de a képi megjelenítésük mégis hosszan mesél), néhány félév gyógytornászatot – amit nem fejeztem be – mert megtapasztaltam, hogy első anyanyelvünkön, a mozgáson keresztül milyen korán és hatékonyan segíthetünk.
Ezután, mert a holisztikus egészben, test és lélek elválaszthatatlan egységében hiszek, az ELTE posztgraduális képzésén perinatális szaktanácsadóként végeztem.
Megtapasztaltam a korai életévek kiemelt fontosságát, ennek szellemében tanítok hosszú évek óta védőnő hallgatókat a Semmelweis Egyetemen meghívott oktatóként.
A korai fejlesztésből egy integráló óvodába vitt az utam, ahol jelenleg is dolgozom megkésett pszichomotoros fejlődésű, autizmussal élő, és más különleges igényű gyermekekkel.
Az INPP-módszerével történő találkozásom egy könyvesboltban kezdődött, Sally Goddard Blythe: Reflexek, tanulás, viselkedés című könyvének felfedezésével. 2009-ben végeztem el a “Felismerő” tanfolyamot.
Büszke vagyok rá, hogy óvodánk Nevelési Programjába 2012-ben bekerült a módszer, és azóta minden szeptemberben újabb csoport kezdi meg a Gyakorlóprogramot.
Szerencsésnek érzem magam, hogy tagja lehettem annak a különleges csapatnak, akik Magyarországon elsőként végezhették el az egy éves, hivatalos egyéni fejlesztő képzést.
Ez a módszer számomra szintézise mindannak, amit korábban megtanultam, eddig megszerzett tudásom mozaikköveit egységes képpé rendezve össze.