Mottóm:

Őszintén hiszek abban, hogy azért vagyunk itt, hogy tanuljunk, hogy szolgáljunk és szeressünk másokat és önmagunkat. Ez a három a te nagy felelősséged. Mindhárom egyformán nehéz és félelmetes. De ha rászánod magad, ha eltökéled, hogy tanulsz, szolgálsz és szeretsz, akkor szebb küldetést nem is találhatnál magadnak.”

(Andrea Owen)

Üdvözlöm az INPP Magyarország honlapján!

Hajós Orsolya vagyok, óvodapedagógus, szakvizsgázott fejlesztőpedagógus, és nem utolsósorban három fiúgyermek édesanyja.

2007-ben végeztem az ELTE TÓK óvodapedagógus szakán, még ugyanebben az évben elhelyezkedtem a Móri Napsugár Óvodában, ahol azóta is dolgozom. Már pályakezdőként érlelődött bennem a gondolat, hogy szakmai tudásomat bővítsem, csak a hozzám legközelebb álló irányt kellett megtalálnom. Mivel mindig is szívügyemnek tekintettem és foglalkoztatott az eltérő fejlődésű gyermekek sorsa és megsegítésüknek lehetősége, így 2016-ban a győri Széchenyi István Egyetemen fejlesztő-differenciáló pedagógusként szakvizsgát tettem. Hamar megbizonyosodtam róla, hogy saját elsőszülött fiunk révén minket is érint az eltérő fejlődés problémaköre.

Győri tanulmányaim során hallottam először az INPP módszeréről egy kedves kolléganőtől, akik az óvodájukban már akkor sikeresen alkalmazták az INPP csoportos módszerét a tanköteles korú gyermekek óvoda-iskola átmenetének megkönnyítésére. Mindeközben saját gyermekünk nehézségei miatt csakúgy, mint más kétségbeesett szülők, mi is folyamatosan kerestük a leghatékonyabb megsegítés módját, többféle szenzomotoros terápiát is kipróbáltunk; sikertelenül vagy kisebb eredményeket elérve, míg végül 2021 februárjában gondos fejlesztőnknek, Szücs Ritának köszönhetően sikerült felismernünk gyermekünk nehézségeinek valós okait és megkezdhettük fizikai eszköztárának megsegítését az INPP módszere által. Szinte azonnal láthatóak voltak a változások, így bebizonyosodott számunkra a módszer hatékonysága, amely a logikájában és egyszerűségében rejlik. Feltárultak előttünk olyan hiányosságok is, amiket addig más terápiáknak, megközelítési módoknak nem sikerült kiszűrnie.

Azóta is elkötelezett híve vagyok a módszernek, mert hiszem, hogy a Magyarországon jelenleg elérhető szenzomotoros és egyéb terápiák közül az INPP az, ami a legszélesebb körben vizsgálja az eltérések okait és azok hátterét.

2023 augusztusában elvégeztem a csoportos INPP fejlesztői képzést, majd 2024-ben az INPP egyéni mozgásfejlesztői képzést is. Életem legnagyobb önismereti utazásaként éltem meg a képzés időszakát, megbizonyosodhattam saját nehézségeim feltételezhető okairól és végre szembe tudtam velük nézni, hatékony megoldást tudtam találni rájuk.

Óvodapedagógusként és fejlesztőként is megtapasztaltam munkám során, hogy az eltérő fejlődésű gyerekek nehézségeit normál pedagógiai eszközökkel csak nehezen lehet kezelni és állapotuk nem minden esetben intelligencia kérdése… Gyakran tapasztaltam és mai napig tapasztalok szülői, pedagógusi tehetetlenséget, kudarcélményt a nehezen kezelhető gyermekekkel való foglalkozás során felnőttek és gyermekek részéről egyaránt. Mindennek hátterében sokszor neuromotoros, idegrendszeri éretlenség okai állnak, amelynek felderítésére az INPP részletesen kidolgozott felmérő vizsgálatot hozott létre. A felmérés során nem csupán az eltérő reflexműködéseket vizsgáljuk, de a fizikai eszköztárat is feltérképezzünk, annak meghatározására, hogy mely területen segíthetjük meg legmegfelelőbben a gyermeket vagy felnőtt egyént, ahhoz, hogy a mindennapok során leghatékonyabban tudja testét, érzékszerveit működtetni.

A módszer zsenialitását mutatja, hogy a rendkívül részletes anamnézis, majd vizsgálat során a lehető legmélyebben detektálható eltérés szintjét kutatja fel, és onnan indítja a fejlesztést (akár méhen belül, akár megszületés közben vagy után történt elakadás).

Hálás vagyok az INPP módszerének, különösen oktatónknak, Magdalena Kocsis-Zweegman-nak, hogy ezen a különleges szemléletmódon keresztül betekintést nyerhettem az elméleti, gyakorlati és terápiás háttérbe. Elkötelezett vagyok a módszer holisztikus szemléletének, logikus felépítésének jótékony hatásai iránt, hiszem és vallom, hogy test-lélek-szellem egysége közösen, egymással karöltve formálható.

Sajnos manapság egyre nehezebben megtervezhető és kiszámítható világot élünk, hiányzik a családok életéből a rendszer, kevesebb idő jut egymásra, amiben akár ez a terápia is változást hozhat, megteremtheti az egyensúlyt, harmóniát a családok életében. A terápiás folyamat nagyszerűsége abban is felfedezhető, hogy eszközigénye minimális, napi 5-10 perc időráfordítással elvégezhető és „home training” formájában alkalmazható, ami nagy könnyebbség sok család életében, hogy nem kell naponta vagy hetente fejlesztésekre járniuk.

Az INPP módszerével jó eredmények érhetők el tanulási nehézségekkel vagy akár figyelemzavarral küzdő gyermekeknél, de mozgáskoordinációs nehézségek, egyensúlyi problémák, viselkedési és magatartási zavarok esetén is kiválóan alkalmazható. Sokszor nem is gondolnánk, milyen apróság az az eltérés, ami zavarja a gyermeket, ami miatt nem, vagy csak nehezen tud koncentrálni.

Szakmai tudásomat igyekszem folyamatosan bővíteni, hogy a leghatékonyabb módon segítsek a hozzám fordulóknak. Célom, hogy minél több egyensúlyi, mozgásos tanulási vagy egyéb kognitív, szociális nehézséggel küzdő nagycsoportos óvodást, kisiskolás gyermeket (vagy akár felnőttet) hatékonyan segíthessek abban, hogy teljesebb, harmonikus életet élhessen, s ezáltal minél több család váljon elégedetté. Szeretnék segíteni, megtalálni az emberek életében az egyensúlyt és ehhez folyamatosan továbbképzem magam.

Tapasztalataim azt mutatják, hogy sok családban nehézséget okoz a napi rutin mellett az szükséges fejlesztéseken túl a harmónia megteremtése, különösen érintettek ilyen esetekben a tanulási vagy egyéb nehézségekkel élő családok, ezért igyekszem őket más módon is támogatni.

Mivel fontosnak tartom a test és lélek harmóniáját, így az AStOP (Auditív Stresszt Oldó Program- Szücs Rita, magyar program) Programmal kiegészítve igyekszem az óvodások és kisiskolások további tanulási megsegítését végezni, ezáltal segítve a családok mindennapi stresszoldását, fokozva a gyermekek és felnőttek figyelmi, a koncentrációs és megértési funkcióit.

A Dunántúlon, Fejér vármegyében, Móron és környékén, de akár az egész ország területéről várom mindazon családokat, akiknek óvodás, kisiskolás gyermekeinek segítséget nyújthatok a tanulási képességeik megalapozásában, javításában illetve a harmonikus, kiegyensúlyozott mozgásfejlődés elősegítésében.

Jelenleg általam is elérhető vizsgálati, fejlesztő és stresszoldó módszerek:

DIFER (2021): Diagnosztikus Fejlődésvizsgáló Módszer

INPP (2024)– Egyéni mozgásfejlesztő

AStOP (2024) Auditív Stresszt Oldó Program (Szücs Rita-magyar program)

Elérhetőségem: neurokucko.mor@gmail.com

-->