Berta Éva

Türelem nélkül nem érezzük az élet legfinomabb ízeit, nem látjuk a legszebb színeit és nem érezzük a teljességét sem. „

1990-ben végeztem a Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskolán gyógypedagógus – logopédusként. Az azóta eltelt évek során folyamatosan dolgozom gyermek és felnőtt páciensekkel: komplex gyógypedagógiai (mozgás, beszéd, kognitív ) fejlesztést biztosítok számukra. Ez a komplex multidiszciplináris szemléletem abból az igényemből alakult ki, hogy életkörülményeim által az ország több, eltérő szociokulturális jellemzőkkel bíró településein, speciális gyógypedagógiai intézményeiben, egyedi diagnózissal minősített esetekkel dolgoztam. Folyamatosan képeztem magam, hogy minél mélyebben megértsem specifikumukat, s egyéni sajátosságaikhoz mérten, minél maximálisabban tudjam megteremteni részükre a fejlesztési közeget. Lehetőségem volt, hogy megismerjem, s dolgozzak a kevert specifikus fejlődési zavar; az autista; a diszlexia; a diszpraxia; a megkésett, akadályozott beszédfejlődés; a súlyos halmozott fogyatékos; a viselkedés, figyelem, magatartászavar diagnózisú gyermekekkel, illetve felnőtt stroke páciensekkel a minél komplexebb, önrendelkező életükre való felkészítésükért, fejlesztésükért, fejlődésükért; s családjaikért.

E széleskörű munka alapozta meg pedagógiai hitvallásom:

  • Minden ember értékes, mindenki másképpen

  • Mindenki képes a fejlődésre, változásra, változtatásra

  • A célok meghatározása előre mutat

  • Alázattal, szeretettel, kedvességgel lehet eljutni a szív rejtelmeihez

  • A team munka, a példamutatás fontos

  • A gyermeki mosolyért bármire képes vagyok

  • A pillantásokból olvasok

  • Az érintés biztonságot nyújt

  • Egy kézfogásból érzem az elfogadást

  • Simogatásnak ereje van

  • Hallom a csendet

  • A zene, a mondóka, a vers, az ének, a báb, a nyugalom, a mosoly, a cselekedtetés, a természet, a levegő fontos eszköz

  • Az önállóság mindenek felett

Ez a pedagógiai szemléletmódom ösztönzött, hogy még mélyebben megismerjem pácienseim specifikumainak minél mélyebben rejtőző összefüggéseit. Szakirodalmi kutatás során találkoztam Sally Goddard Blythe könyveivel. Ezek hatására végeztem el az INPP tanfolyamot, s ismertem meg az INPP módszert. Mindezek hatására értettem meg az összefüggéseket a testet meghatározó reflexek – megjelenésük, fennmaradásuk, gátlásuk, hatásuk -, a hallás, a látás, az egyensúlyrendszer, a mozgásrendszer meghatározó szerepét a Megkésett Idegrendszeri Fejlődés tükrében.

Mély elkötelezettséget érzek a gyermek és felnőtt életkorú páciensek életminőségének javításáért az INPP módszer alkalmazásával Hódmezővásárhely, Szeged, azok környékén, illetve országos viszonylatban.

-->