Balogné Huszár Anikó

Nagy örömmel tölt el, hogy bemutatkozhatok az INPP ezen rangos oldalán. Ez a korszakalkotó ismeretrendszer egyaránt nagyon nagy előrelépést jelent az óvódás, iskoláskorú gyermekek mindennapos fejlesztésében, esélyegyenlőségének biztosításában, megvalósításában. Ez amiatt bír nagy jelentőséggel számomra, mert óvónői, gyógypedagógusi, pályafutásom alatt mindvégig Békés megyében dolgoztam. S ott is azokban a kistelepüléseken, ahol a lakosság nagyon nagy százaléka alacsony szociokulturális környezetben él. A helyi óvodákba, iskolákban a szakemberek számára igazán pedagógiai, pszichológiai kihívás, hogy az óvodákban a gyermekek iskolaéretté váljanak az óvodáskor végére, s a későbbiekben a kultúrtechnikák (olvasás-írás-számolás) alapismereteit készség, képesség szintjén elsajátítsák, majd a továbbiakban képesek legyenek az egymással összekapcsolódó tantárgyak közötti összefüggések megértésére, feldolgozására. Ehhez az óvónők, tanítónők, tanárok, s mellettük a szülők is óriási segítséget igényelnek tőlem, mint gyógypedagógustól. S így az INPP szakmai rendszere nem csak számomra létfontosságú, hanem lehetővé teszi számomra a tudásátadást a társ szakmák körében, hogy megoszthassam azt a szemléletet, miszerint a gyermeki idegrendszeri fejlődés a reflex szintjéről indul, már magzati időben, s a korábbi reflexek legátlása, majd az újabb reflexek kialakulása biztosítja az idegrendszer huzalozását, s ez teszi lehetővé az idegrendszer fejlődését a mozgásos, szenzoros tevékenységeken keresztül. Kelet – Magyarország, különösen Békés megyéből várom az óvodás és az iskolás korú gyerekeket gyógypedagógiai fejlesztésre.

 

-->