Szücsné Göblyös Erika Zsuzsanna                                         

   e-mail: INPP.logopedia@gmail.com

Helyszín: Budapest II., XIV., XVI. ker.
Budapest és környéke, Pest megye,
Keszthely és környéke, Zala megye

Szakvizsgázott tiflo- és oligofrénpedagógus,
logopédus, rehabilitációs szaklogopédus

Szeretettel várom: elsősorban LOGOPÉDIAI PROBLÉMÁKKAL élők jelentkezését, továbbá:

  • GYERMEKEK, akár érzékszervi sérüléssel (látás, hallás), szenzoros integrációs és/vagy enyhe motoros készségek zavarával élők,
  • FELNŐTTEK, akár beszéd-, nyelvi zavarok, diszlexiás, diszkalkúliás, diszortográfiás, diszpraxiás tünetekkel küzdők megkeresését.

Tartós megoldást kínálok pl. nyelvlökéses nyelés, artikulációs zavar, dadogás-hadarás esetében is. Igyekszem sokéves tudásomat a lehető legmagasabb szakmai elvárásnak megfelelően átadni, s ezzel

  • gyermekek számára az iskolai érettséget biztosítani – iskolaelőkészítésre, s utána a magasabb évfolyamokon tapasztalható kihívások bemelegítésre;
  • felnőttek esetében pl. a tanulási zavart kellőképpen rendezni, meglévő készségeiket, képességeiket aktivizálni, optimalizálni, felkészíteni őket az élet új kihívásaira.

Gyógypedagógus-logopédusként kommunikációs/nyelvi hibákkal élő gyermekek és felnőttek beszéd-rehabilitációjával foglalkozom. 30 éves gyógypedagógiai szemléletű szakmai tapasztalattal rendelkezem. A pedagógia határmezsgyéjén, neurológiai megközelítésben gondolkozom az optimális fejlesztés érdekében. Látom nap mint nap, milyen fontos a tágan értelmezett logopédiai megközelítés s mégis a gyökerek megkeresése, a valódi problémák feltárása nélkül nem lehet tartós eredményeket felmutatni.

Hosszas szakmai kutakodásom meghozta a várt eredményt, s az utóbbi években megismert INPP, mint világszínvonalú komplex terápia és Zweegman-Kocsis Magdalena által az elhivatottságot, hitelességet látva tudom, az én utam és hitvallásom is ez a típusú, újszerű társadalmi felelősségvállalás. Olyan holisztikus szemlélettel, eszköztárral rendelkezhetem mára, melyre büszke vagyok, s nagy megtiszteltetés, hogy a különlegesen felkészített csapat tagja lehetek. Folyamatos továbbképzésekkel, szakmai előadásokon való részvétellel igyekszem a hitelességet önmagamnak is, tanítványaimnak is biztosítani – a modern és hatékony megsegítés minden formájában.

Szeretném minél inkább átadni ezt a tudást azoknak az érintetteknek, akik szükségét érzik, hogy a hétköznapjaik gördülékenyebbek, energikusabbak legyenek, s ezáltal valóban készen álljanak saját álmaik megvalósítására. Bízom benne, hogy eddigi korlátaik leomlanak vagy valódi kapaszkodóvá, lépcsőfokokká válnak céljaik elérésére a közösen töltött idő alatt.

1986 óta dolgozom jelenlegi munkahelyemen, a Vakok Iskolájában. Naponta megtapasztaltam, hogy a megkésett/akadályozott idegrendszeri fejlődésmenet hátrányainak rendezésére mekkora szükség és igény is van, ezért látássérült gyermekeknél 2016-ban az INPP-terápia csoportos formáját (a világon elsőként) alkalmazhattam. A másfél-két év alatt jelentősen csökkentek problémáik. Az agy rugalmas képességeinek köszönhetően, szépen fejlődnek. Mindemellett ép látású, többségi óvodába, iskolába járó gyermekek fejlesztésével is szereztem tapasztalatot.

            Felnőtt, agyi sérültek kommunikációs gátjainak csökkentésével foglalkozva (stroke, egyéb fejtrauma…), a Pest Megyei Flór Ferenc Kórház Neurológia és Stroke Osztályán, mint rehabilitációs szaklogopédus, munkám során itt is tapasztalom a csecsemőkori reflexek újbóli megjelenését, illetve ezek hatását az összes – szenzomotoros, kognitív, kommunikációs, szociális és pszichés – területen. Ezzel párhuzamosan a FSZK Montázs Projekt keretében agysérülés utáni nyelvi, motoros, praxiás diszfunkciókat kezelek. Felnőtteknél, főleg a központi idegrendszer sérülésekor szintén kimutatóak a speciális vizsgálatokkal e problémák s teret követel az adekvát megsegítés.

            A szakmaiság alapja a világszerte elismert INPP-protokoll, mely mellett része felméréseimnek a beszéd- és nyelvi szintek, a hallás és látás funkcionális vizsgálata is. A kezdeti, még perzisztáló csecsemőkori reflexek leküzdésétől a magasabb szintű kognitív folyamatok megjelenéséig, ezek automatizálásáig kísérem végig klienseimet.

Szakmai tapasztalatok

  • Filadelfia Ház – Fogyatékosokat Segítő Református Központ; Csupaszívek Társasága: logopédus
  • Autizmus Kutatócsoport és Kísérleti Iskola: egyéni fejlesztő
  • Démoszthenész Egyesület

 

Tanulmányok

ELTE BGGyTF: tiflo-oligofrénpedagógia; logopédia, logopédiai rehabilitáció

 

Tanfolyamok:

  • GMP Beszédpercepciós diagnosztika és terápia
  • AAK – Bliss tanfolyam
  • Autizmussal élő gyerekek célzott pedagógiai ellátásának elméleti és gyakorlati alapjai
  • Bevezetés az augmentatív kommunikációba – Autizmus Kutatócsoport
  • Tükörtábla-terápia
  • Afáziás betegek beszédterápiája
  • Nild: Ritmikus írás; FTT
-->