Rendelkezik-e az Ön gyermeke a tanuláshoz szükséges, és korának megfelelő “fizikai eszköztárral”?

Bevezető az INPP módszerhez, szülőknek

A tanulási, viselkedési és mozgáskoordinációs problémák háttere és korrekciója

Sokszor halljuk ezt:
Látom, érzem, hogy valami probléma van a gyermekemmel, de nem tudom pontosan megfogalmazni.”
Okos, igyekszik, mégsem tudja a tanulásba fektetett energiát hasznosítani.
Képtelen csak egy percre is nyugton ülni, vagy koncentrálni.”

Sokan úgy gondolják, hogy régen is voltak „nehezen tanuló”, vagy „élénkebb”, vagy „rossz” gyerekek, azután mégis felnőttek és lám-lám, mégis „rendes ember” lett belőlük.  Nos, lehet, de nem ilyen mértékben, mint manapság.
A fejlett országokban felmért, normál iskolás, jó intelligenciájú gyerekek 75, sokszor 100%-a mutatja az idegrendszeri alulfejlettség közepes/erős jeleit. Ez a probléma sajnos a civilizáció és a technikai fejlődés velejárója.

Ennek hátterében több faktor állhat, pl.:

  • a modern táplálkozás, a sok cukor és mesterséges adalék – anya és gyerek esetében egyaránt,
  • a terhesség alatti stressz  (pszichés, kémiai és fizikai),
  • a túltápláltság következményeként túlsúllyal született babák,
  • az eltérő/problémás/programozott szülések,
  • a gyógyszerek/oltások/környezetszennyezés mellékhatásai,
  • a minden napos stressz,
  • a helyes és elégséges mozgás hiánya – már a terhességtől fogva (vagy rohanunk, vagy ülünk),
  • a túl sok inger, túl magas követelmények, stb.
  • és, a legrosszabb, hogy a ránk özönlő információhalmaz ellenére sem ismerjük a biológiai fejlődés alapszabályait és a gyermekek valós, egészséges igényeit!

A megoldás?

  • Tudatosabb életvitel
  • Életmódváltás
  • Megfelelő időben, megfelelő fejlesztés.
  • INPP program

A sok évtizedes kutatásra és több, mint 4 évtized nemzetközi tapasztalatra visszatekintő, angliai eredetű INPP Gyakorlatprogram©-ot Magyarországon is immár 11 éve oktatjuk, alkalmazzuk. Számos iskolában, óvodában, családban és fejlesztő pedagógiai közegben, csoportosan vagy egyénileg alkalmazva, sok gyermek és ezzel környezete élete változott meg, amióta elvégezték a kb. 1- 1,5 éves programot.

Sok száz gyermeket átfogó nemzetközi és magyarországi statisztikákról számolhatunk be.
Magyarországon is, és a szakemberek, saját sikereik láttán, jó szívvel ajánlják ezt a testreszabott, holisztikus megközelítést a kollégáiknak és a szülőknek is.
(ld. www.inpp.uk.org, www.inpp.us, www.inpp.de, www.oriasleszel.hu)

A program sikere szigorú feltételrendszerében rejlik:

Szülők/felnőtt kitölti a részletes kérdőívet, majd alapos anamnézis készül.

Előzetes szelekció alapján dől el, hogy alkalmas-e egyáltalán az illető a programra.

Egy 2,5-3 órás mozgás- és készségfelmérés logikus, egyszerű módon felszínre hozza, és szakemberek/szülők/egyén számára egyaránt láthatóvá teszi a problémák hátterében lapuló fizikai okokat;

Ezután gondosan összeállítjuk a gyakorlatprogramot, valamit betanítjuk az első gyakorlatok pontos elvégzését.

Az INPP gyakorlatok a lehető legmélyebbről indítanak: az egyensúlyérzék legkorábbi (magzati korra) visszanyúló szakaszát fejlesztik először, és kialakítják azokat az alapvető készségeket, amelyekre minden további fejlesztés épülhet. Ezáltal azokat a működési alapokat rendezik újra, amelyeken a belső biztonságérzet alapul s amelyekre azután a tanulás, a sport és további fejlesztés épülhet, csak ezúttal jóval hatékonyabban.

–    A módszer nagy előnye, hogy költség-, idő- és eszközkímélő, a ráfordított energia pedig hamar meghozza az eredményt.

A gyakorlatokat a földön, egy törölközőn fekve bárhol el lehet végezni, s bár nagyon precízen és minden napos rendszerességgel, de csak napi 5 – 7 percig tartanak.
Csoportosan ez az iskolában, óvodákban megtörténik, mire a gyermek hazamegy, nincs rá gond.

Egyéni gyakorlás esetén pedig otthon, kényelmesen, saját környezetben végezhető, és csak néha szükséges egy rövid kontroll az új gyakorlatok betanulásához.

–    Mivel a gyakorláshoz A SZÜLŐK EGYÜTTMŰKÖDÉSE ELENGEDHETETLEN, felmerült annak igénye, hogy pontosan tájékoztassuk őket e különleges módszerről, a gyakorlás menetéről és hatásáról. A rendszeresen rendezett Szülői Információs Napokon az érdeklődők megismerkedhetnek az INPP módszer hátterével, a gyermekek idegrendszeri érettségi szintjének felmérésével, valamint a gyakorlatprogram menetével.
Részletes tájékoztatást kapnak az ún. “Késleltetett/Megkésett Idegrendszeri Fejlődés”-ből eredő rendellenességek felismeréséről, teszteléséről, e folyamatok hátteréről valamint az erre kidolgozott Reflexstimuláló és -gátló “Gyakorlatprogram©”-ról.

Külön figyelmet kapnak egyes jelenségek, mint pl. az egyes időn túl fennmaradt csecsemőkori reflexek káros hatása iskolás és kamaszkorban, pszichológiai, tanulási, viselkedési, adatfeldolgozási, valamint finom- és nagymotoros készségek, és szerepük az autizmus, hiperaktivitás, diszlexia, diszkalkulia, fóbiák, szorongások, tengeribetegség, tériszony, stb. területén.

A Szülői napon a családonként 2 személy (szülők) vehet részt, de a gyermekek nem!

-->